Modificarile in site au efect asupra rezultatelor?

Durata de citire: 1 – 2 minute

Un lucru pe care nici clientii si nici unii prestatori de servicii SEO nu prea il stiu sau nu il respecta, e ca modificari ale site-ului dupa sau in timpul optimizarii onpage si a campaniei de link building e bine sa nu mai existe .

De multe ori vad pe site-urile clientilor modificari continue la structura, texte sau titluri si descrieri. Ceea ce nu e chiar ok, mai ales daca e inceputa deja campania de link building. Efectul imediat e indexarea greoaie detorat faptului ca Google trebuie sa reevalueze site-urile.

Pentru site-urile noi e indicat sa nu se faca modificari cel putin o perioada de 4-6 luni, decat daca e neaparat.

In general, cam orice modificare facuta pe site se reflecta in pozitionarile la cautari, rezultatele avand fluctuatii de pozitii in functie de evaluarea si reevaluarea facuta de Google.

Asa ca, sfatul meu e sa nu modificati site-urile decat cu acordul prestatorului sau a firmei ce face SEO. Altfel, problemele generate de aceste modificari se vad in pozitionarea la cuvintele cheie si nu e usor sa readuci un site la cautari.

Nu sint articole asemanatoare.

This entry was posted in Articole SEO Clienti. Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

16 Comments

  1. Posted June 9, 2009 at 6:16 pm | Permalink

    L-am adaugat si pe problogger, daca nu e cu suparare. Voi da mai des pe aici, probabil voi gasi mai mereu cate ceva interesant de citit, din care se poate invata ceva. Sper ca nu va deranja promovarea sau cel putin facerea publica a catorva dintre articole.

  2. Posted June 10, 2009 at 9:13 am | Permalink

    ok, deci sa inteleg ca daca am un website nou, sau un blog, daca vreau sa imi iese ok la cautare pe anumite cuvinte cheie nu trebuie sa ii fac update? sau la ce te referi la layout sau la stilurile textului …. e cam ambiguu

  3. Posted June 10, 2009 at 9:30 am | Permalink

    Nu e deloc ambiguu, fa teste pe propria piele si o sa vezi.

    Odata ajuns la o cautare, modificarile de pe site, marea lor majoritate ce tin de design, structura sau continut …au efect in SERPs.

    Uneori pozitiv, alteori negativ.

  4. Adriana
    Posted June 26, 2009 at 9:54 pm | Permalink

    Sunt de parere ca se pot repara aceste modificari prin sitemaps. A incercat cineva prin 404 pentru partea de modificare a arhitecturii?

  5. Posted August 13, 2009 at 4:37 pm | Permalink

    Dar de exemplu daca am un site cu autoritate , de 1-2 ani, si vreau sa fac ceva modificari pentru a-l face mai user-friendly, implicand modificari directe in structura linkurilor, titles, etc.
    Risc sa imi pierd autoritatea, SERP-ul ? [p.s siteul are sitelinks]
    Multumesc,

  6. Posted August 13, 2009 at 6:54 pm | Permalink

    Georgel, nu risti sa pierzi autoritate. Rankurile e posibil sa se modifice, dar daca ai autoritate buna o sa revii fara probleme.

    Cel putin asa ar trebui sa fie…

  7. Adriana
    Posted August 13, 2009 at 9:30 pm | Permalink

    Am trecut si eu prin asta cu un site. O sa ai o perioada in care se reindexeaza noile url-uri. EU am retrimis un nou sitemap la google, yahoo si bing si totul s-a rezovat in cateva saptamani. Am revenit pe pozitii mai bune decat inainte. Acum depinde si de site, de dimeniunea lui.

  8. Posted August 24, 2009 at 8:12 pm | Permalink

    Primul si singurul articol pe care l-am citit pana acum pe tema asta! De cand il caut :) De cele mai multe ori structura, cuvintele cheie, titlurile, etc. folosite pentru optimizarea unui anumit tip de pagina dintr-un site sunt aceleasi. De ex. sa zicem ca e vorba de un magazin care vinde telefoane mobile si se alege optimizare pentru cuvinte cheie de genul “Telefon mobil [X]” unde X = Samsung, Nokia, etc. Ce faci cand ajungi sa zicem primul la cautarea pe “Telefon mobil Samsung” dar la Nokia esti doar pe 10 si tintesti mai sus? Incerci modificari on-site cu riscul de a pierde pozitia 1 pe care o ai la Samsung? Sau incerci doar cu factori externi sa urci si cautarea dupa Nokia?

  9. Posted August 25, 2009 at 9:39 am | Permalink

    Pe cat posibil extern, dar trebuie sa vezi si onpage ce modificari s-ar mai putea face.

    Si faci modificarile onpage si abia apoi sustii extern. Nu invers. :)

  10. andrei
    Posted January 28, 2010 at 6:31 pm | Permalink

    vreau sa zic ca am trait acest sentiment pe propria piele, am modifica continutul unui site si am coborat de pe pagina 2 cat era pe 3 5 si 6 . acu e foarte greu sa il urc inapoi…recunosc ca nu stiam despre acest lucru si m-am ars..dar de acu e invatatura de minte.:)

  11. kimi
    Posted June 28, 2010 at 10:56 pm | Permalink

    Sunt perfect de acord cu ce spui in articol, dar as vrea sa te intreb ce parere ai de site-uri gen FIFA.com sau uefa.com care in momentul unor mari competitii (gen campionatul mondial ca tot e la moda acum) redirectioneaza spre pagina principala un subdirector sau subdomeniu. In ce mod afecteaza asta optimizarea site-ului? Sau nu conteaza pentru ca vorbim de niste site-uri imense care oricum sunt primele pe google pe nisa lor?

  12. Posted June 29, 2010 at 8:17 am | Permalink

    kimi, comparatia cu site-urile autoritare si populare nu isi are rostul…

  13. Posted July 17, 2010 at 4:15 pm | Permalink

    krumel te pot contrazice putin cu cat google gaseste continut cat de cat mai nou sau cu cat schimbi (nu foarte des ).Depinde si de google chestia la care ai deschis subiectul ca nimeni nu stie nici macar 70 la suta din ce face google cu adevar.eu sincer iti zic am schibat si seo si pagina aproape la 2 saptamani pina am ajuns pe locul 1 la un anumit cuvinte cheie.Tiam mai citit articolele dar niciodata nu miai raspuns nici macar pe blogul tau.Orium rusine la unele firme din romania nu dau nume care nici macar nu stiu 10 la suta din ce inseamna seo

  14. Posted July 19, 2010 at 12:43 pm | Permalink

    scoopo, articolul se refera in special la modificarile facute, altele decat cele prestabilite, din timpul modificarilor onpage sau a link buildingului.

    Ma refer la modificarile de structura in principal, dar si la cele de continut. Ambele obisnuiesc sa nu fie anuntate pretatorilor sau nu sint facute cu acordul lor. Modificarile respective au repercursiuni imediate in cautari.

    N-am idee cand si unde ai mai postat, te asigur ca nu e nimic intentionat. :)

  15. Octav
    Posted November 2, 2010 at 7:15 pm | Permalink

    Asa este. De curand am modificat URL-urile unui site construit pe platforma XCart Gold si s-au vazut ceva diferente … nu majore dar s-au facut simtite.

  16. Posted November 4, 2010 at 10:52 am | Permalink

    Salut din nou.Inca o chestia care confirma ce a spus krumel cum am spus si nu nu modificari dese in sit sa va dau un exemeplu
    Sa zicem ca avem asa
    ex1 LaPTOPURI DE VANZARE
    Laptorpuri de vanzare laptopuri ieftine
    ex.dupa modificari dese
    LAPTOPURI DE VANZARE
    Laptop acer cu baterie etc.
    asa se indexeaza meta descrption dupa modificari dese
    Deci din start vei gadea cat  de cat in rezultatele organice si va fi f.greu sa ajungi inapoi in top
    Deci krumel ai dreptate la modificari dese asa se intampla dar daca le faci mai rare nu se intampla 100% la 100% deci exista si daca le faci mai rare o marja de eroare
    Sper ca va ajutat exemplu

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

Subscribe without commenting